Kerkbeheer Kerkbeheer
Het beheer van materiële zaken en de financiën zijn taken van het College van Kerkrentmeesters.  In financiële zin is het voortbestaan van de kerken in Nederland op lange termijn geen automatisme, zo ook in onze gemeente. Om de lokale financiële balans in de gemeente zo goed mogelijk in evenwicht te houden komen we in januari weer aan de deur met de actie Kerkbalans. Voor de campagne van 2019 is het thema “Mijn kerk verbindt”. We zijn door de kerk verbonden met God, met elkaar en met de generaties voor en na ons. We houden elkaar vast in geloof en verbinden ons met mensen die steun nodig hebben.
Nu het steeds vaker ‘ieder voor zich’ lijkt te zijn, is het de kerk die verbindt. We rekenen op uw ruimhartige bijdrage zodat we met z’n allen gemeente kunnen zijn en blijven, samen sterk voor onze Kerk!! - U kunt uw gift ook jaarlijks gedurende ten minste vijf jaar overmaken aan de plaatselijke Protestantse Gemeente. Dit kan vooraf worden vastgelegd in een (model)overeenkomst van de Belastingdienst. Het voordeel van deze werkwijze is dat een dergelijke gift altijd volledig aftrekbaar is voor de inkomstenbelasting gedurende de verschillende jaren. Kijk voor meer informatie op de website of neem contact op met één van de ouderlingen-kerkrentmeester.


In mei komen we weer bij u langs  voor uw jaarlijkse bijdrage aan de solidariteitskas van de PKN.  Deze bijdrage wordt gevraagd aan de belijdende leden en de volwassen doopleden.  De helft van de bijdrage komt direct ten goede aan de eigen gemeente, de andere helft is bestemd voor steunverlening aan noodlijdende gemeenten in de PKN  en bovenplaatselijk pastoraat. Daarnaast zijn er in de gemeente nog de eindejaarcollecte/dankdagcollecte, en verjaardagfonds.
 
 
College van Kerkrentmeesters College van Kerkrentmeesters
U kunt contact opnemen met het College van Kerkrentmeesters via het contactformulier

Adres:
College van Kerkrentmeesters
Protestantse Gemeente te Aagtekerke
Geschieresweg 2-X
4363 NP Aagtekerke
 
1. Ouderling-kerkrentmeesters
Dhr. P. Lievense, 0118 58 17 94, voorzitter (tevens ledenadministratie)
Dhr. H. Littel, 0118 58 66 65, secretaris
Dhr. W. Bosselaar, penningmeester
Dhr. A. Dekker, 0118 58 29 38
Dhr. J. Dekker, 0118 57 10 44

2. Kerkrentmeesters
Dhr. A. Marinissen, 0118 58 30 73
Dhr. A. Mesu, 0118 59 43 79

3. Administrateur
Dhr A. Geschiere, 0118 58 27 04
 
Rekeningnummer:
IBAN NL14 Rabo 0314 4149 24 t.n.v. Protestantse Gemeente Aagtekerke-Domburg
 
 
Collectebonnen Collectebonnen
Geldelijke bijdragen aan kerkgenootschappen zijn aftrekbaar voor de belastingen, mits daar een bewijs voor aanwezig is. Omdat voor geld dat via een collecte wordt gegeven geen bewijs aanwezig is, worden collectebonnen verstrekt. Eén vel bevat 20 bonnen van € 1, - per bon. Bovenaan dit vel is een opdruk dat € 20,- (20 x 1 euro) is afgedragen aan kerkelijke doeleinden. Dit opdruk dient als bewijs voor de fiscus, zodat aftrek mogelijk wordt. De bonnen kunnen worden gebruikt voor alle collectes en zendingsbussen in beide kerken.  De bonnen zijn verkrijgbaar bij :
                        
Johan Dekker
Waterlooze Werve 22
Tel. 57 10 44


Betaling per bank op nr. :  NL11 Rabo 0314 4283 64
t.n.v.: Protestantse Gemeente Aagtekerke-Domburg
o.v.v.: Collectebonnen
 
 
Ledenadministratie Ledenadministratie
Omdat onze gemeente onderdeel uitmaakt van de Protestantse Kerk in Nederland werken we met het landelijke ledenregistratiesysteem (LRP – Leden Registratie Protestantse Kerk). Wijzigingen met betrekking tot uw contactgegevens of uw inschrijving kunt u doorgeven aan onze ledenadministrateur:
Dhr. P. Lievense